Wednesday, April 07, 2010

Kjøp meg på Robot...

Som jeg skrev for en stund siden, har jeg endel planer. Men den mest veloverveide plan av mus og mann sklir ofte ut...

... Men ikke så langt ut. Et problem med planer er at de ofte inkluderer det å gjøre ting, og å huske å gjøre ting. I dette tilfelle var det å huske å gjøre ting et større problem enn å gjøre dem. Så først tok det vel nesten en måned fra jeg fikk blader fra trykk, til fikk levert de til butikken Robot i Skostredet. Og så har det nå tatt to uker fra det til jeg nå husker å informere om det. Men nu er det her:
Så, her er infoen:
19 Tiltaler mot Den Unge Herr Holm for Grov Selvpropaganda
20 sider. Godt og tykt papir. Feiende flotte farger.
Inkluderer et håndtegnet visdomsord og en dedikasjon, unikt for hvert eneste eksemplar.
Med plastmappe, sløyfe, og et håndfarget kort hvor det står litt info.

Alt materiale i bladet er gitt ut under en Creative Commons Attribution 3.0 lisens, noe som betyr at du har rett til å gjøre hva du vil med innholdet, inkludert å redistribuere og omarbeide det for fortjeneste(Om du klarer).

Basically har du rett til å gjøre akkurat det samme med det som du har rett til med offentlig eiendom under norsk lov. Det eneste kravet er at du følger de ideelle rettighetene, som er ufravikelige under loven, og som gir deg plikt til å navngi meg som skaper, informere meg om utgivelser, og å ikke gjøre ting med verket som er krenkende for mitt "gode navn og rykte". Altså... Det er umulig for meg å skrive fra meg fler rettigheter under norsk lov.

Så hvorfor gi ut en gratis tegneserie? Fordi kopiretten er et undertrykkende sensurorgan som favoriserer gammeldagse distributører på bekostning av skaperne, brukerne, og kunsten selv. Hvis man skal få forandret de utdaterte og primitive lovene så må man faktisk prøve å finne måter å tjene penger på sine skaperverker uten å bruke kopiretten.

Og apropos penger... Hvor mye koster bladet?

Umm... 200 kr.

Ikke dårlig for en gratis tegneserie(med originaltegning og tekst, vel og merke).

Om jeg selger nok til å tjene inn utgiftene mine, så kommer nok en ny utgave til litt billigere penge. Men da må noen kjøpe de første først. Eventuelt kan du prøve å donere penger til meg og se om du får et blad som takk.

Senere vil trykkefilene bli publisert på nett, men for nå så må du ta kontakt med meg hvis du vil ha trykkefilene.

Så... Jo....

Løp til Robot i Skostredet og kjøp mitt gratis blad!

Vær så snill?

Vis større kart

16 comments:

Mad Mullah Hastur said...

Det vil bli kjøpt, gamle ørn! Skal prøve å snuble innom i dag mellom møta mine :-)

(men eg forventar at du signerar, basta)

DUHH said...

Hjertelig!

(Hvert blad er allerede signert, men jeg kan resignere... ummmhhh)

Nu... Kom deg på Twitter og skriv #kimonextreme og en grunn til at jeg skal få lov til å snakke fast på podcast om ekstreme ting. Takk?

Mad Mullah Hastur said...

Slik?
http://twitter.com/MadMullah/statuses/11744816201

Eg skal prøve å stikke innom Robot etter eit møte på Hanseatisk Museum. Kryss fingrane.

Arnfinn Pettersen said...

200 spenn skal la seg ordne, det er den jævla flybilletten som gjør det for dyrt.

DUHH said...

Flink, flink Mullah!

Hadde alle Mullaer vært like store i hjerte og sinn og mage som deg, hadde verden vært et bedre sted!

DUHH said...

Arnfinn: Et lignende beløp som bladet(Ikke flybilleten) til min paypaldonasjonsknapp kan nok ordne et blad til din postkasse. Med originaltegning av en dronte.

Mad Mullah Hastur said...

La oss spare postvesenet for bryderiet, eg skal til Oslo om eit par veker og fraktar gjerne med meg blader til dei som skal ha då.

Tarjei A Heggernes said...

Eg tar og turen innom Robot snart!

Arnfinn Pettersen said...

Donert. Send det på flytur med mulle.

DUHH said...

Takker. Tegner dronte i dag, og overleverer til nærmeste skjeggete stril ved første anledning.

Knukki said...

Var inne på nettsidene til Robot, men fant dessverre ikke bladet der. Hadde vært kult om de la det ut på nettbutikken og :)

Arnfinn Pettersen said...

Vel, noen HAR kjøpt det ... ogg lurer på hvordan det ser ut ...

DUHH said...

Knukki: Var nede på Robot og snakket med de om det i går. Serien skal inn på nettbutikken, men jeg må først bare levere et bilde av den med innpakking og sløyfe og slikt.

Arnfinn: Ops! Dette er grunnen til at jeg må ha ting inn på nettbutikk.
Bladet ditt ligger og venter, men glemte å sende den med Mullah'en. Så enten kan jeg sende det til deg med post, eller så kan du vente til Oslo Comixs Expo, i slutten av mai, og få det av meg personlig.

Beklager uansett mye! Skal legge med et par godsaker ekstra.

Arnfinn Pettersen said...

Vi prøver expoen, tenker jeg.

Knukki said...

Det høres bra ut.
Har ikke sett streken din før idag, og jeg må si at det jeg har sett av deg her inne har gått rett hjem hos meg :)

Gleder meg til fortsettelsen!

DUHH said...

Har blitt anklaget for å ha en del forskjellige streker, men alltid stas når noen liker den. Kommer mer av mine streker så fort jeg greier det. Takk!