Tuesday, June 23, 2009

Mer fra avskjedsfesten: Vintersol...

Hups! En til sang fra avskjedsfesten min har sett dagens lys, med kjekke Simon på gitar og skjønne Gunhill på OOOing:


Riktig sangtekst og grep:

Vintersol
Vers 1
Am C
Du kom så uventet på meg
E Am
Mens jeg famlet rundt i vintermørket

Vi har vært venner så lenge
At jeg nesten hadde slutter å ønske

Ref 1

Dm C E
Jeg trengte lite overtalelse
Dm C E
Sukket tungt og vandret av sted
Dm C C/H Am
Og omtrent, så fort det var gjort
G
Så reiser du bort

Vers 2

Du danset tett inntil meg
Og jeg var tapt i dine øyne
Da mine lepper brant mot dine
Begynte jeg så sakte å skjønne

Ref 2
Du kunne ikke love noe
Men i meg våknet troen
Og omtrent så fort det var gjort
Reiser du bort.

Vers 3
Oddsene stod stablet mot oss
Lite plass, mye øl, og noen vansker
Men da min kropp lå mot din
Passet vi som hånd i hanske

Ref 3

Du sa jeg var noe av det beste du har hatt
Jeg sa meg enig neste natt
Og omtrent så fort det var gjort
Så reiser du bort

Vers 4

Nå finnes det bare en gave
Som kan gjøre denne julen bra
Om jeg kunne gå tilbake
Og hindre deg fra å dra

Ref 4

Til Spania for å finne kjærlighet
Og jeg sa aldri det jeg nå vet
Et lite lys, før det ble sort
Og du reiste bort.

No comments: