Thursday, March 05, 2009

Pickmans Model, side 3...

Endelig ferdig med side 3 av Pickmans Model, noen dager senere enn jeg sa, men pytt, pytt. Det har vært fint vær. 

Jeg kommer nok til å poste halve side 4 også, slik at det blir en liten forsmak på tegne- og storytelling-forandringene som kommer. Det er tross alt litt vel hardcore å starte en serie med 3 sider snakkende hode. 

Men hardcore skal det jo være. Det er Lovecraft. Det skal ikke være innbydende lesning. 

Utenom det... 

... i dag, på vei til havnen for å bade, syklet jeg rolig og ante fred og ingen fare. Plutselig sa noe BANG! Høyt. Litt forvirret syklet jeg videre mens jeg så rundt meg. På en balkong litt foran meg stod en eldre, rimelig rund, gammel herremann, med et ansikt som alle runde eldre greske menn kombinert i én skikkelse. Han var kledd i en rosa morgenkåpe, og i hendene holdt han en diger rifle meg kikkertsikte. Han stirret opp mot himmelen, men jeg kunne ikke se hva han så etter. 
På andre siden av veien, over elven som følger grusveiene store deler av strekningen mot havet, stod en annen litt yngre greker kledd i glinsende treningsklær med digre Adidaslogoer fra topp til tå. Han så ut som han var tatt rett ut fra Sopranos, men han stod bøyd og plukket digre gule liljer. Så ikke ut som om han hadde løftet et øyebryn over skytingen rett bak ham. 

Så... livet er kjekt på Kreta, ja. 


No comments: